کول چاه چه سایزی بخریم؟ ویدیو + قیمت ۱۴۰۳

فروش کول سیمانی کول چاه کول سیمانی انباری کول سیمانی کف تخت کول سیمانی گرد کول سیمانی میله

کول چاه ، معرفی انواع کول سیمانی

در این پست در مورد انواع کول چاه صحبت خواهیم کرد و به معرفی انواع کول سیمانی به جهت کارگزاری در داخل چاه و همچنین موارد دیگر استفاده از کولهای سیمانی سخن خواهیم گفت.

کول چاه چه سایزی بخریم؟(ویدیو)

مشاوره رایگان 09121459864

۱ - کول میله

کول میله ای یا همان کول گرد نوعی از ابعاد کول سیمانی که بصورت گرد میباشد و ماهیت استفاده از این نوع کول بیشتر در ایتدایی ترین نقطه از چاه که بصورت گرد حفر شده است استفاده میگردد.

کول گرد یا کول میله در سایزهای 50 و 60 و 70 و 80 و 90 و100 و110 و 120 و 130 و 140 و 2متر به جهت چیدمان استوانه داخل چاه و همچنین به جهت گلدانی برای دور درخت کاربرد دارد و در ابعاد های متفاوتی تولید میگردد .

 قطر کول میله از سایز ۶۰ سانتیمتر شروع شده و تا سایز ۱۵۰ سانتیمتر ادامه داد و پرفروش ترین آن میله ۷۰ و ۸۰ سانتی متر می باشد، در داخل هر یک از این کولهای های سیمانی دو عدد تسمه فلزی و گاه با تصمیم مشتریان عزیز دو عدد میلگرد حرارتی سایز ۶ الی ۸ استفاده می گردد. علت مسلح سازی که کولهای سیمانی عدم ریزش چاه در مقابل زلزله و یا ریزش ساختمان و یا نشست ساختمان می باشد. 

 با ذکر یک مثال ابعاد کول سفارشی را بیشتر توضیح میدهیم فرض بفرمایید، چاهی با دهنه ۸۰ سانتی متر حفر نمود اید چه نوع از کول سیمانی باید کارگذاری شود ؟

در جواب باید بگوییم: کول میله ۷۰ سانتی متر بهترین گزینه میباشد زیرا ۱۰ سانتی متر کوچک تر میباشد .

۱-۱ پر فروش ترین نوع از کول میله

دو نوع از کول سیمانی که در ابعاد گرد تولید می شود، بیشترین فروش را در میان همه ۱۵ مدل کول سیمانی دارد.  مدل اول کول میله ۷۰ سانتی متر است که هر چهار عدد آن یک متر طول میشود و در یک خاور ۲۲ متر طول بارگیری و ارسال میگردد.  عیار سیمان این کول سیمانی ۴۰۰ بوده و به جهت چاههای استفاده می گردد که استوانه آنها به قطر ۸۰ سانتی متر حفر شده باشد.

 مدل دوم نیز کول چاه سایز ۸۰ سانتی متر می باشد در هر خاور ۱۵ متر طول بارگیری و ارسال می شود و در داخل آن دو تسمه فلزی و یا دو میلگرد حرارتی استفاده شده است و به جهت چاههای استفاده می گردد که قطر آن حداقل ۹۰ سانتی متر حفر شده باشد.
قیمت کول چاه ۷۰ به ازای هر متر که میشود چهار عدد در خرداد ماه سال ۱۴۰۲ تقریباً ۱۳۵ هزار تومان می باشد و قیمت کول چاه ۸۰ به ازای هر متر در خرداد ۱۴۰۲ تقریباً ۱۴۰ هزار تومان می باشد. 

کول چاه ۷۰
کول پرفروش سایز ۷۰
کول چاه
کول پرفروش سایز ۷۰
مشاوره رایگان 09121459864

۲- کول انباری

۱-۲ معرفی کول انباری یه تیکه

انباری چاه معمولاً باید انقدر محکم باشد که در برابر ریزش ساختمان در هنگام زلزله و نشست ساختمان ، حالت اولیه خود را حفظ کرده و با توجه به رطوبت داخلی چاه اب تغییری در شکل و ظاهر انباری چاه  صورت نگیرد، به همین دلیل از کول انباری استفاده میگم. شکل ظاهری این نوع از کول سیمانی به صورت نان سنگک بوده و معمولاً  داخل چاه را در ابعاد ۲ متر ارتفاع ، ۲ متر عرض با طول دلخواه حفر می‌نمایند. ارتفاع کول انباری ۹۰ سانتی متر بوده و عرض آن ۵۰ سانتی متر می باشد. به عبارت دیگر اگر بخواهیم این چاه را کول گذاری نماییم، باید سه (یا چهار ) انباری در زیر و دو (یا سه عدد) در بالای آن قرار دهیم.

جهت محاسبه تعداد طول مورد نظر جهت انباری چاه و دریافت قیمت  روز می توانید همین حالا با ما تماس بگیرید.

کول انباری چاه ۹۰
کول انباری چاه ۹۰
روش کول گذاری یه تیکه
روش کول گذاری یه تیکه

۲-۲ معرفی کول انباری دوتیکه

کول انباری دوتیکه که معمولاً با بلوک سیمانی ۲۰*۲۰*۴۰ دو سرباز استفاده می گردد، برای حفر این نوع از چاه  بصورت طاق ضربی چاه را حفر می نمایند و تا ارتفاع ۱۲۰ سانت با بلوک سیمانی دو سرباز از داخل آن آب رد شود آن را در دو طرف بلوک چینی می نمایند و سپس از کول دو تیکه انباری استفاده می کنند. داخل چاه را ماندد محراب حفر مینمایند و همچنین مقاومت این نوع از کول گذاری نسبت به کول گذاری با کول یک تکه انباری ۹۰  بیشتر می باشد، اما از لحاظ سرعت کار تقریبا سرعت کار کول گذاری با کول یه تیکه (کف تخت) ۹۰ سانتی متر بیشتر میباشد، به همین جهت از لحاظ اقتصادی هزینه بیشتری را در بر می گیرد.

علت استفاده از از بلوک ۲۰ ته باز نیز رد شدن آب از داخل چاه به داخل خاک می باشد. همچنین این نوع از کول گذاری لایروبی راحتی برای چاه دارد زیرا انسان از داخل آن کاملاً رد می شود و می تواند چاه را لایروبی و یا در مواردی ترمیم نماید. حجم محاسبه شده با این نوع از کول سیمانی بسیار بیشتر از مدل قبلی یعنی استفاده از کول یه تیکه می باشد.

شکل ظاهری کول دوتیکه مانند ابروی انسان (دو پرانتز) در یکدیگر جفت شده اند که با کوچکترین ضربه از نقاط مشخص  شده به دو نیمه کول تقسیم بندی می شود. ارتفاع این نوع از کولهای سیمانی ۹۰ سانتیمتر و دارای ۲ تسمه فلزی می باشند. همچنین هر حاور می‌تواند ۲۲ متر طول از این نوع از کول سیمانی حمل و جابجا نماید.

ابعاد کول انباری یا کول بیضی سایز های 90 و 100 و 110 و 120 و 140 و 2 متر

کول دو تیکه چاه
کول دو تیکه چاه
نحوه کول گذاری دوتیکه
نحوه کول گذاری دوتیکه
مشاوره رایگان 09121459864

۳- استفاده از کول چاه بعنوان گلدان

 کول سیمانی در موارد غیر از چاه نیز کاربرد دارد یکی از مهمترین و پرکاربردترین استفاده ها از کول سیمانی به عنوان گلدان در دور درخت و یا به جهت شیب بندی در کنار خیابان ها و مهار خاک استفاده می شود.

۱-۳ استفاده از کول سیمانی در دور چاه

یکی از ارزان ترین و مقرون به صرفه ترین نوع از زیباسازی دور درختان استفاده از کول سیمانی دو تیکه می باشد، این نوع از کول سیمانی باید به گونه ای باشد که دو نیم دایره در کنار یکدیگر قرار بگیرد و تبدیل به یک دایره شود به عبارت دیگر برای نصب کول سیمانی در دور درخت استفاده از کول سیمانی دو تیکه کار را راحت تر کرده و دیگر لازم نیست که کول سیمانی را از بالای درخت یا نهال به زیر انتقال دهید و کافیست با جداسازی دو نیم کول و سپس وصل آن بعد از قرار دادن در دور درخت به یکدیگر به عنوان گلدان از آن استفاده نمایید.

 معمولا ابعاد کول سیمانی ۶۰ و کول سیمانی ۷۰ سانت بهترین گزینه ها به جهت استفاده در دور درخت به عنوان زیبا سازی می باشد.

۲-۳ استفاده از کول سیمانی به جهت مهار خاک و شیب بندی

 شاید در کنار اتوبان ها و بزرگراه ها استفاده از کول سیمانی به جهت شیب بندی خاک را ملاحظه کرده باشید، معمولا به جهت این شیب بندی از کول میله ۷۰ یا ۸۰ سانت یا کول دوتیکه میله ۷۰ استفاده می گردد. هر چهار عدد آن بر روی یکدیگر یک متر ارتفاع دارد جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت لیست قیمت و مشاوره رایگان پیرامون نحوه کول گذاری می توانید همین حالا با ما در تماس باشید.

کول دور درخت
حلقه بتنی برای دور درخت
کول گلدان
استفاده از کول چاه برای شیب بندی
مشاوره رایگان 09121459864

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *